تبلیغات
شکرگزاری،سلامت روح و جسم - چرا نباید در ملاقات با سبزیجات سریع دست به چاقو شویم؟!
شکرگزاری_سلامت روح و جسم

| زکات علم نشر آن است

شکرگزاری شکرگزاری
قرآن آنلاین
آموزش اقسام نمازها
ادعیه و زیارت نامه ها
آشپزی به سبک شکرگزاری
 تازه های فرهنگ و معارف



 تازه های پزشکی


  •    بررسی 3 نوع شایع درد در ناحیه شکم
  •    برای تقویت قدرت بینایی خود، این نکات را هرگز فراموش نکنید!
  •    ارتباط عجیب ما بین کم‌خونی و ابتلا به آلزایمر
  •    توصیه‌های عصرانه‌ای مهم برای روزهای گرم و سرد سال

 تازه های روان شناسی



 تازه های دندان پزشکی



  آمار

مطالب درج شده تا به این لحظه: عنوان
جدیدترین به روز رسانی:

 پراکندگی جغرافیایی

Free counters!
نرم
سامانه

شکرگزاری

چرا نباید در ملاقات با سبزیجات سریع دست به چاقو شویم؟!


 نویسنده: میلاد عابدینی   انتشار: شنبه 27 دی 1393، 20:35

خواص سبزیجات و میوه ها| پزشکی| تغذیه|


خواص خاصیت سبزجات میوه ها چاقو کارد فیبر کاهش کلسترول
    میوه و سبزیجات را تا جای ممکن تازه مصرف کنیم
به گزارش شکرگزاری به نقل از باشگاه خبرنگاران ،شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به عنوان مثال سالاد کاهو درست کرده باشید ولی چون خورده شده و در یخچال مانده، پلاسیده شده است یا این که سبزی خوردن بعد از گذشت زمانی حالت پژمردگی پیدا کرده‌ است....

علت این پلاسیده شدن از دست رفتن آب است. گفتنی است برخی سبزیجاتی که برش نخورده‌اند چنانچه برای مدتی در آب ریخته شوند طراوت خود را باز می‌یابند، این در حالی است که سبزیجاتی که برش می‌خورند و به خصوص کاهو و کلم در درجه اول سلول‌ هایشان تغییر شکل داده آب خود را از دست می‌دهند و دیگر انسجام اولیه را نخواهند داشت. از سوی دیگر تماس چاقو با آن ها باعث می‌شود یک سری آنزیم‌ها در سبزیجات فعال شوند که ویتامین C را تخریب می‌کنند. البته شما عزیزان شکرگزاری بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که ویتامین C به‌صورت کلی در اثر ماندگاری کاهش پیدا می‌ کند.



شایان ذکر است تحقیقات نشان داده‌اند از هنگامی که یک میوه و سبزی چیده می‌شود تا موقعی که مصرف شود، به مرور ویتامین C خود را از دست می‌دهد. وقتی سبزی برش چاقو می‌خورد این ویتامین در اثر آنزیم‌های آزاد شده بیشتر تخریب می‌شود. در کل، ویتامین‌ها به خصوص ویتامین‌های محلول در‌ آب همچون  ویتامین‌های گروه B و C ویتامین‌های بسیار حساسی بوده و بر اثر تماس با نور یا اکسیژن هوا به سرعت از بین می‌ روند. در یک سالاد مانده در درجه اول آب و بعد ویتامین‌ های آن به مرور از بین می روند و تنها فاکتوری که تغییر نمی‌کند فیبر است. فبیر در حقیقت بخش غیرقابل هضم گیاهان است که گرچه در دستگاه گوارش هضم نمی‌شود، اما به عملکرد بهتر دستگاه گوارشی کمک می‌کند.

یکی از مسایلی که سبب می‌شود متخصصان تغذیه تاکید زیادی به مصرف میوه و سبزیجات داشته باشند در واقع همین فیبر موجود در سبزیجات است. از آنجایی که فیبر به دفع کمک می‌کند موجب می گردد ترکیبات مضر موجود در مواد غذایی کمتر در روده مانده و سریع‌ تر خارج شوند. در ضمن، وجود فیبر باعث  کاهش جذب کلسترول نیز می‌شود. سبزیجات و سالاد مانده گرچه ممکن است برخی ویتامین‌ها و خواص خود را از دست دهند اما فیبرشان تغییر نمی‌کند و از این نظر مصرف آنها مضر نیست اما به هر حال هدف اصلی از مصرف میوه و سبزیجات تنها دریافت فیبر نیست. ما به ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن ها نیز نیاز داریم. به همین دلیل بایستی توجه داشته باشیم میوه و سبزیجات را تا جای ممکن تازه مصرف کنیم و تا حد ممکن نزدیک به زمان مصرف برش بزنیم تا مواد معدنی و ویتامین‌ها هم همراه فیبر به بدن ما برسد.

در این میان نباید فراموش کرد که ما عمده ویتامین‌ها، به خصوص ویتامین C و ویتامین‌ های محلول در آب را از میوه‌ ها و سبزیجات تازه می‌گیریم؛ چرا که غذاهایی که حاوی سبزیجات هستند، سبزی‌شان بر اثر حرارت دیدن مقدار قابل ملاحظه‌ای از ویتامین خود را از دست می‌دهد. لذا در حین مصرف سبزیجات توجه به تازگی و البته حرارت دیدن آن ها نکته مهمی است که می بایست همواره به خاطر داشت.





 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


نرم
سامانه
  جدیدترین مطالب
 همیاری
تنها با یک کلیک شکرگزاری را در گوگل محبوب نمایید


  گشایش
هم اکنون چند صلوات را برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) می فرستید؟










  اشتراک مطالب
جهت دریافت روزانه مطالب آدرس پست الکترونیکی خود را وارد نمایید

Delivered by FeedBurner




ویزیت رایگان_درمان رایگان بیماری ها
  دوستان
  تبلیغات
جدیدترین اخبار