تبلیغات
شکرگزاری،سلامت روح و جسم - بررسی خواص جادویی 5 دقیقه دویدن !
شکرگزاری_سلامت روح و جسم

| زکات علم نشر آن است

شکرگزاری شکرگزاری
قرآن آنلاین
آموزش اقسام نمازها
ادعیه و زیارت نامه ها
آشپزی به سبک شکرگزاری
 تازه های فرهنگ و معارف



 تازه های پزشکی


  •    بررسی 3 نوع شایع درد در ناحیه شکم
  •    برای تقویت قدرت بینایی خود، این نکات را هرگز فراموش نکنید!
  •    ارتباط عجیب ما بین کم‌خونی و ابتلا به آلزایمر
  •    توصیه‌های عصرانه‌ای مهم برای روزهای گرم و سرد سال

 تازه های روان شناسی



 تازه های دندان پزشکی



  آمار

مطالب درج شده تا به این لحظه: عنوان
جدیدترین به روز رسانی:

 پراکندگی جغرافیایی

Free counters!
نرم
سامانه

شکرگزاری

بررسی خواص جادویی 5 دقیقه دویدن !


 نویسنده: میلاد عابدینی   انتشار: چهارشنبه 5 شهریور 1393، 08:38

قلب و عروق| اخبار حوزه سلامت| پزشکی|


شکرگزاری-دویدن-فایده-درمان-بیماری-قلب-شکرگزاری-عروق-عکس-کلیپ-آرت
    5 دقیقه دویدن برابر است با 15 دقیقه پیاده روی
بر مبنای نتایج به دست آمده از یک بررسی جدید محققان آمریکایی، تنها با 5 الی 10 دقیقه دویدن به صورت روزانه، خطر ابتلا به امراض قلبی، عروقی در انسان کاهش می یابد. همچنین بهتر است بدانید بر اساس یافته ها متخصصان فواید و اثرات مثبت 5 دقیقه دویدن بر روی سلامت انسان همانند یک پیاده روی 15 دقیقه‌ای است.

با توجه به رشد سرسام آور زندگی شهری و درگیری های آن، در کمال تاسف بخش کثیری از افراد آن قدر مشغول فعالیت های روزانه خود می شوند که دیگر فرصتی برای انجام حرکات بدنی و ورزش کردن پیدا نمی کنند، در این بین جالب است بدانید بنابر اظهارات این متخصصین، اشخاصی که وقت کافی برای ورزش کردن ندارند حتی اگر روزانه 5 تا 10 دقیقه بدوند، این امر برای سلامت بدن و شکل ‌گیری اندام آن ها کافی است، در واقع این مدت کم نیز به سلامت بدن انسان کمک شایانی می‌کند.


به گزارش شکرگزاری به نقل از فارس از Le Journal of the American College of Cardiology ، محققان دانشگاه Iowa در آمریکا تحقیقاتی را پیرامون دویدن و سلامت در مجله قلب و عروق منتشر کردند؛ گفتنی است این تحقیق در ایالت تگزاس به مدت 15 سال بر روی بیش از 55000 بزرگسال با سن متوسط 44 سال انجام شد.
نتایج این تحقیق نشان می‌دهد، دویدن باعث  طولانی شدن عمر شده و به طور متوسط هر انسان  فعال در قیاس با یک هم نوع غیر فعال بیشتر عمر می‌کند.
اما نکته بسیار تامل برانگیز این بررسی، عدم وجود تفاوت زیاد ما بین افرادی که 60 دقیقه  یا 170 دقیقه در هفته می‌دوند، سریع یا آرام یا حتی کمتر از 10 کیلومتر در ساعت می‌دوند، است.

علاوه بر این در بررسی های صورت گرفته آمار قابل توجه دیگری نیز به دست آمده است،  شایان ذکر است دویدن به صورت آهسته منجر به کاهش سی درصدی خطر مرگ زودرس می‌شود و  کسانی که این فعالیت بدنی را همواره انجام می دهند، نسبت به افراد غیر فعال، تا 3 سال بیشتر عمر کرده و همان گونه که در ابتدای این مطلب خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی شکرگزاری خاطر نشان کردیم مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی نیز در این افراد کاهش می یابد.
محققان در طول این مطالعه به این نتیجه رسیدند، اشخاصی  که طی یک هفته کمتر و با سرعت کمتری می ‌دوند همان اثر طولانی مدت و سریع دویدن را متوجه آن ها خواهد بود.






 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


نرم
سامانه
  جدیدترین مطالب
 همیاری
تنها با یک کلیک شکرگزاری را در گوگل محبوب نمایید


  گشایش
هم اکنون چند صلوات را برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) می فرستید؟










  اشتراک مطالب
جهت دریافت روزانه مطالب آدرس پست الکترونیکی خود را وارد نمایید

Delivered by FeedBurner




ویزیت رایگان_درمان رایگان بیماری ها
  دوستان
  تبلیغات
جدیدترین اخبار