تبلیغات
شکرگزاری،سلامت روح و جسم - برای درمان چاقی، مواد غذایی را اینگونه سرخ کنید
شکرگزاری_سلامت روح و جسم

| زکات علم نشر آن است

شکرگزاری شکرگزاری
قرآن آنلاین
آموزش اقسام نمازها
ادعیه و زیارت نامه ها
آشپزی به سبک شکرگزاری
 تازه های فرهنگ و معارف



 تازه های پزشکی


  •    بررسی 3 نوع شایع درد در ناحیه شکم
  •    برای تقویت قدرت بینایی خود، این نکات را هرگز فراموش نکنید!
  •    ارتباط عجیب ما بین کم‌خونی و ابتلا به آلزایمر
  •    توصیه‌های عصرانه‌ای مهم برای روزهای گرم و سرد سال

 تازه های روان شناسی



 تازه های دندان پزشکی



  آمار

مطالب درج شده تا به این لحظه: عنوان
جدیدترین به روز رسانی:

 پراکندگی جغرافیایی

Free counters!
نرم
سامانه

شکرگزاری

برای درمان چاقی، مواد غذایی را اینگونه سرخ کنید


 نویسنده: میلاد عابدینی   انتشار: دوشنبه 2 تیر 1393، 22:55

چاقی و لاغری| پزشکی| تغذیه|


سیب زمینی سرخ کردن-عکس-تصویر-چاقی-رژیم لاغری

در ذهن اکثر ما وقتی صحبت از چاقی و روش های درمان آن برای رسیدن به تناسب اندام می شود اولین موردی که ذهنمان به سمتش می رود انواع و اقسام رژیم های لاغری است که سعی دارند روش های نادرست تغذیه ای افراد را اصلاح نمایند، گرچه در عمل بخش اعظمی از این برنامه های غذایی کارایی مناسبی را برایمان به ارمغان نمی آورند، در این بین مصرف غذاهای سرخ کردنی که عموما آن ها را دشمن بیماران سرماخوردگی و گلو درد می دانیم در افزایش وزن و چاقی نقش به سزایی دارد.

آقای دکتر پیام فرهبخش متخصص تغذیه در این زمینه می گوید: از آن جایی که دو سوم جمعیت جامعه به چاقی و اضافه وزن مبتلا می باشند، سرخ کردن مواد غذایی موجب می‌شود این عارضه تشدید شده و غذاها از سمت سالم بودن به سوی ناسالم بودن بروند.

این متخصص تصریح کرد: در صورتی که نیاز به سرخ کردن غذا دارید توصیه می کنیم از روغن کلزا و کانولا که حاوی امگا 3 هستند و چربی‌های مفید را به ما می‌رسانند، استفاده کنید، همچنین بایستی به یاد داشته باشید که روغن‌های جامد به دلیل فرآیندهای هیدروژن، اسید چربی ترانس بالایی دارند و به همین علت دشمن قلب انسان به شمار می آیند.

در این بین کره نیز به علت دارا بودن چربی‌های اشباع، انتخاب مناسبی برای سرخ کردن مواد غذایی نیست .

دکتر فرهبخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  در کنار اشاره به مضرات روغن های جامد و کره توصیه های قابل توجهی هم در ارتباط با ظروف مورد استفاده نیز داشت و تاکید کرد: بهتر است، برای سرخ کردن از تابه های دوطرفه که کمترین میزان ممکن  روغن را جذب می کنند استفاده کنید در عین حال می توانید سطح سینی فر را چرب کرده و از آن برای سرخ کردن استفاده کنید.

در ضمن برای خوردنی هایی که روغن زیادی به خود می گیرند مانند بادمجان بهتر است آن را سرخ نکرده و به صورت آب پز مصرف کنید و همچنین سبزی را یا سرخ نکنید و یا اگر مجبور به سرخ کردن هستیم آن را فقط یک تفت کوتاه و جزئی دهید.


 






 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


نرم
سامانه
  جدیدترین مطالب
 همیاری
تنها با یک کلیک شکرگزاری را در گوگل محبوب نمایید


  گشایش
هم اکنون چند صلوات را برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) می فرستید؟










  اشتراک مطالب
جهت دریافت روزانه مطالب آدرس پست الکترونیکی خود را وارد نمایید

Delivered by FeedBurner




ویزیت رایگان_درمان رایگان بیماری ها
  دوستان
  تبلیغات
جدیدترین اخبار